Ustawiamy zawieszenie Toyota Supra
Film na kanale Caroseria: Zepsuli mi Suprę! Przestała driftować (Supra 500+, odc. 25)
Po tym, jak założyliśmy zawieszenie KW V3 i wyregulowaliśmy je „na oko”, Supra przestała dobrze skręcać, stała się nerwowa w prowadzeniu, a czasy na Silesia Ringu się pogorszyły. I to pomimo znacznie większej mocy. Z pomocą przyszedł nam Bartek Czwartosz, kierowca wyścigowy i rajdowy, instruktor sportowej jazdy i jednocześnie człowiek „złota rączka”, który zjadł zęby na strojeniu zawieszeń.
W tym odcinku Bartek obala kilka popularnych mitów (m.in. że twardszy zawias sprawia, że auto lepiej się prowadzi), wyjaśnia na jakiej wysokości powinno być ustawione niefabryczne zawieszenie i tłumaczy, czym jest kompresja i siła odbicia. A ja testuję nowe ustawienia na torze Silesia Ring. To niesamowite, jak milimetry, zbieżność i „kliknięcia” potrafią zmienić charakterystykę zawieszenia.
Komentarze są zamknięte